środa, 19 czerwca 2019

Sh.D. i Inni przeciwko Grecji, Austrii, Chorwacji, Węgrom, Północnej Macedonii, Serbii i Słowenii


Małoletni imigranci bez opieki przebywali w Grecji w warunkach nieodpowiednich do ich wieku i okoliczności – wyrok ETPC z 13.6.2019 r. w sprawie Sh.D. i Inni przeciwko Grecji, Austrii, Chorwacji, Węgrom, Północnej Macedonii, Serbii i Słowenii (skarga nr 14165/16)
Sprawa dotyczyła warunków życiowych w Grecji pięciu małoletnich imigrantów bez opieki z Afganistanu
Jednomyślnie:
- skargi przeciwko Austrii, Chorwacji, Węgrom, Północnej Macedonii, Serbii i Słowenii – niedopuszczalne jako oczywiście bezzasadne;
- skargi przeciwko Grecji pod Artykułem 3 oraz 5 ust. 1 Konwencji dopuszczalne;
Naruszenie Artykułu 3 (zakaz nieludzkiego lub poniżającego traktowania) Konwencji. 
Po pierwsze, Trybunał uznał, że warunki osadzenia trzech skarżących w różnych komisariatach policji doprowadziły do poniżającego traktowania, zważywszy że osadzenie w tych miejscach mogło doprowadzić skarżących do poczucia izolacji od zewnętrznego świata z potencjalnymi negatywnymi skutkami dla zdrowia fizycznego i psychicznego.
Po drugie, Trybunał stwierdził, że władze nie uczyniły wszystkiego, czego można było od nich rozsądnie oczekiwać do wypełnienia obowiązku zadbania i ochrony czterech skarżących, którzy żyli przez miesiąc w obozie Idomeni w środowisku nieodpowiednim dla małoletnich. Ten obowiązek ciążył na Grecji w stosunku do osób, które były szczególnie narażone z uwagi na ich wiek.
Naruszenie Artykułu 5 ust. 1 (prawo do wolności i bezpieczeństwa osobistego) w stosunku do trzech skarżących. Trybunał stwierdził, że umieszczenie tych trzech skarżących na komisariatach policji stanowiło pozbawienie wolności, ponieważ grecki rząd nie wyjaśnił dlaczego władze umieściły skarżących właśnie w tych miejscach w pierwszej kolejności – w poniżających warunkach osadzenia – a nie w alternatywnym tymczasowym miejscu. Pozbawienie wolności tych trzech skarżących było więc bezprawne.

1 komentarz:

  1. Dzień dobry, Nazywam się Shelly Jestem obywatelem Holandii Chcę zaświadczyć o dobrym pożyczkodawcy, który pokazał mi światło po tym, jak został oszukany przez 4 różnych międzynarodowych pożyczkodawców internetowych, wszyscy obiecują mi pożyczkę po tym, jak zapłacę mi wiele opłat, które nic nie dają i nie były wynikiem dodatnim. straciłem moje ciężko zarobione pieniądze i było to łącznie 30 000 EURO. Pewnego dnia, kiedy przeglądałem internet, wyglądałem na sfrustrowanego, gdy natknąłem się na zeznania mężczyzny, który również został oszukany i ostatecznie połączony z legalną firmą pożyczkową o nazwie CREDIT ACCEPTANCE CORPORATION (creditacceptance13@gmail.com), gdzie w końcu otrzymał pożyczkę, więc Postanowiłem skontaktować się z tą samą firmą pożyczkową, a następnie opowiedziałem im moją historię o tym, jak zostałem oszukany przez 4 różnych pożyczkodawców, którzy nie zrobili nic więcej, by sprawić mi więcej bólu. Wyjaśniam firmie pocztą i wszystko, co mi powiedzieli, to nie płakać, bo dostanę pożyczkę od ich firmy, a także dokonałem właściwego wyboru, aby się z nimi skontaktować. wypełniłem formularz wniosku o pożyczkę i przystąpiłem do wszystkiego, czego ode mnie zażądano, i otrzymałem pożyczkę w wysokości 1.500.000,00 euro od tej wspaniałej firmy (CREDIT ACCEPTANCE CORPORATION) zarządzanej przez Bretta Roberta i tutaj jestem dzisiaj zadowolony z mojej rodziny, ponieważ pan Brett Robert CREDIT ACCEPTANCE CORPORATION udzielił mi pożyczki, więc złożyłem przysięgę, że będę nadal zeznawać w Internecie na temat tego, w jaki sposób otrzymałem pożyczkę Czy potrzebujesz pilnie pożyczki? Uprzejmie i szybko skontaktuj się z panem Brettem Robertem AKCEPTACJA KREDYTOWA za pożyczkę za pośrednictwem poczty elektronicznej: (creditacceptance13@gmail.com) Wierzę, że inni ludzie również dają świadectwo na temat tego samego uczciwego pożyczkodawcy

    OdpowiedzUsuń